Pages

Ads 468x60px

Wednesday 25 January 2012

MOTIVASI (MOTIVATION)





            Educating our children is not just about imposing a body of knowledge on them. Rather, it not preparing children from the early years for the world in which they will come of age. It means instilling a love for lifelong learning, creativity, self-expression and an appreaciation for diversity.




Mendidik anak-anak bukan bererti mengajarkan kepada mereka sekumpulan ilmu pengetahuan semata-mata. Lebih penting lagi, mendidik bererti mengajar kepada anak-anak kita sejak usia dini, kemampuan untuk siap dan mampu menghadapi tentangan dunia pada masa depan yang akan menjadi penentu hidup mereka nanti.
Dan ini bererti menanamkan keinginan untuk mengetahui dan rasa cinta untuk belajar seumur hidup, kreatif, keberanian mengemukakan pendapat dan berekspresi, serta penghargaan akan segala bentuk perbezaan.





If a kids come to us from strong, healthy functioning families, its make our jobes easier.
If they do not come to us from strong, healthy, functioning families, it makes our job more important.

Sebagai seorang guru ( pendidik ), bila murid-murid kita berasal dari keluarga yang harmonis dan bahagia, maka tugas kita akan semakin mudah.
Tetapi bila murid kita TIDAK berasal dari keluarga yang harmonis dan bahagia, maka tugas kita menjadi semakin penting.

Walaupun lebih mudah mendidik anak-anak yang sudah baik, tetapi tugas pendidik sejati adalah mendidik mereka yang masih "mencari jalannya" ini.

0 comments:

Post a Comment

 

Sample text

Sample Text

Sample Text

selamat datang